Cofidis en zijn consulenten stellen alles in het werk om aan je verwachtingen tegemoet te komen en ervoor te zorgen dat je volkomen tevreden bent.
Wij doen steeds ons best om de kwaliteit van onze dienstverlening te garanderen. Toch zou het kunnen dat je nog vragen hebt, je ongenoegen wil uiten of een meningsverschil wil verduidelijken. Dat kan op één van onderstaande manieren:
Stap 1: probeer eerst het probleem op te lossen met de betrokken klachtendienst:
Een probleem bij het beheren van je krediet zoals inlogproblemen, een betaalachterstand of vragen over je contract? Contacteer onze Commerciële dienst of dienst Terugvordering:
Een klacht over een schadegeval dat gedekt is door je verzekering, zoals een ongeval, jobverlies of diefstal aan een geldautomaat? Contacteer onze dienst Schadegevallen:
Heb je een beperking (bv. doofheid, blindheid, een spraakstoornis of dyslexie) en ondervind je moeilijkheden met de communicatie van Cofidis? Laat het ons weten. Onze medewerkers nemen contact met je op via het kanaal dat het best bij je situatie past.
Stap 2: indien het antwoord of de oplossing niet voldoet aan je verwachtingen, dan kan je jouw dossier schriftelijk voorleggen aan de Consumentendienst:
Vergeet niet om je referentienummer of contractnummer te vermelden, alsook het onderwerp van de klacht en een korte beschrijving van de reeds ondernomen stappen.
Stap 3: indien je, ondanks onze inspanningen, toch niet akkoord gaat met het voorstel, kan je jouw dossier schriftelijk voorleggen aan de Ombudsman:
OMBUDSFIN is een onafhankelijke Consumentendienst, exclusief voor de bank- en beurssector. Het is hun roeping om je te helpen de behandeling van een geschil te vereenvoudigen. Door het aanreiken van een duidelijk antwoord helpen zij mee een oplossing te vinden. Voor hun tussenkomst is het noodzakelijk dat je jouw probleem al hebt voorgelegd aan de Consumentendienst van de desbetreffende financiële instelling, maar daar binnen een redelijke termijn geen oplossing gekregen hebt.
Dit zijn de gegevens:
OMBUDSFIN
North Gate II
Koning Albert II-laan 8, bus 2
1000 Brussel
Tel. : +32 2 545 77 70
Om uw klacht in te dienen, en een snellere verwerking ervan te garanderen, gelieve het klachtenformulier op de website van Ombudsfin te gebruiken: https://www.ombudsfin.be/nl/klacht-indienen
E-mail (enkel wanneer u problemen ondervindt met het klachtenformulier) : ombudsman@ombudsfin.be
De Ombudsman van de verzekeringen kan tussenkomen in geval van een conflict met een verzekeringsfirma of een tussenpersoon in verzekeringen om via een minnelijke schikking tot een oplossing te komen voor jouw klacht.
Dit zijn de gegevens:
Ombudsman van de verzekeringen
De Meeûssquare, 35
1000 Brussel
Tel. : +32 2 547 58 71
Fax : +32 2 547 59 75
E-mail : info@ombudsman-insurance.be