Wat is een verantwoordelijke kredietverstrekker?

Een verantwoordelijke kredietmaatschappij kiezen

Het is belangrijk om het juiste krediet te vinden. Maar ook de juiste kredietverstrekker vinden is belangrijk. Uw kredietmaatschappij moet u financieringsoplossingen aanbieden die zijn afgestemd op uw persoonlijke situatie en ze moet u vervolgens begeleiden tijdens de volledige looptijd van uw lening. U kiest dus best voor een verantwoordelijke kredietmaatschappij.

Cofidis: hulp bij de keuze van het gepaste krediet

De relatie die Cofidis met zijn klanten onderhoudt is heel belangrijk voor het bedrijf. De kredietmaatschappij doet dan ook haar best om haar klanten een verantwoorde kredietpraktijk aan te bieden en ze echt te begeleiden. Om de klanten te helpen het krediet te vinden dat bij hun behoeften past, bestudeert de kredietmaatschappij elke kredietaanvraag heel zorgvuldig, op een individuele en gepersonaliseerde manier. Ze analyseert onder andere de inkomsten en uitgaven van het huishouden, de werksituatie, de eventuele andere lopende kredieten, enz. Dankzij die gedetailleerde analyse kan Cofidis beter inschatten wat de risico’s van een lening zijn voor beide partijen en op die manier terugbetalingsproblemen vermijden.

Cofidis zal over het algemeen en in het belang van de aanvrager weigeren een krediet toe te kennen wanneer na analyse van de aanvraag blijkt dat het evenwicht van het budget van de aanvrager zou verstoord worden met een lening. Daarom worden 7 op de 10 aanvragen geweigerd, om huishoudens niet in een moeilijke financiële situatie te brengen.

Een verantwoordelijke kredietverstrekker voor de volledige looptijd van het krediet

Cofidis België is meer dan zomaar een kredietverlener. Cofidis wil een betrouwbare partner zijn die een hechte vertrouwensrelatie opbouwt met zijn klanten. Onze deskundige adviseurs zijn beschikbaar voor een gesprek met de klanten als die dat wensen. Ze geven advies bij de keuze van het krediet en daarna ook tijdens de volledige looptijd ervan. In geval van moeilijkheden staan ze klaar voor de klanten om hen te helpen een oplossing te vinden. Deze specialisten in krediet op afstand weten ook hoe ze een menselijke en echte relatie moeten opbouwen met hun klanten!

Cofidis staat voor duidelijke waarden en heeft een waarden- en verbintenissencharter opgesteld dat wordt toegepast door al zijn medewerkers. In de relatie met de klanten wordt onder andere de nadruk gelegd op transparantie, flexibiliteit en welwillendheid. De offertes voor de leningen op afbetaling zijn bijvoorbeeld duidelijk en bevatten geen verrassingen wat betreft de rentevoet, de maandelijkse aflossingen, de looptijd van het krediet, ... De kredietmaatschappij biedt haar klanten verschillende manieren aan om contact op te nemen en instrumenten om hen te helpen op een eenvoudige en autonome manier hun budget te beheren.

De relatie wordt altijd aangegaan met respect voor de klanten, zonder te oordelen en in alle discretie om ze op een positieve manier te begeleiden tijdens elke fase van hun krediet.

Samenvatting

Een verantwoordelijke kredietverstrekker zijn is iets waar we dagelijks aan werken. Cofidis doet dat door een kwaliteitsvolle relatie met de klant op te bouwen op het ogenblik dat het krediet wordt afgesloten. Deze relatie blijft duren tijdens de volledige looptijd van de lening, met een deskundige adviseur en een welwillende begeleiding wanneer de klant daar behoefte aan heeft.

Nieuws en goede
plannen

Via onze nieuwsbrief blijf je op de hoogte van de nieuwigheden bij Cofidis, kan je deelnemen aan wedstrijden en ontvang je nuttige tips.

De meest gelezen
artikelen

  • Klantenzone

    Via je online klantenzone volg je waar en wanneer je wil je krediet op. Je vindt er alle informatie die je nodig hebt en voert er zelf de belangrijkse verrichtingen uit.

    Meer weten

  • Hoe verloopt mijn kredietaanvraag?

    Wanneer je een aanvraag indient, ontvang je onmiddellijk een principieel antwoord. Van zodra je alle bewijsstukken hebt ingediend, ontvang je een definitief antwoord. Ontdek het volledige verloop hier.

    Meer weten

  • PSD2 / klantauthenticatie

    PSD2 staat voor Payment Services Directive 2, de tweede versie van de Europese betaalrichtlijn die online betalen veiliger moet maken door middel van sterke klantauthenticatie.

    Meer weten

  • Rechten / plichten kredietnemer

    Als je een krediet afsluit, heb je als kredietnemer enkele rechten zoals het herroepingsrecht maar ook een aantal plichten. Een overzicht van beide vind je hier.

    Meer weten

  • Kredietfraude

    Wat is kredietfraude en hoe kan je je er tegen beschermen? En wat moet je doen als je fraude vaststelt of vermoedt?

    Meer weten

Welk krediet
kiezen?

Zijn er plannen in gedachten? Wil je jezelf een plezier doen? Onverwachte aankopen?
Ontdek in 3 klikken onze kredieten aangepast aan je budget.

Vind mijn krediet

Enkele tips

Alles wat je altijd al wilde weten over krediet zonder het te vragen.