Wat is een verantwoordelijke kredietverstrekker?

Een verantwoordelijke kredietmaatschappij kiezen

Het is belangrijk om het juiste krediet te vinden. Maar ook de juiste kredietverstrekker vinden is belangrijk. Je kredietmaatschappij moet financieringsoplossingen aanbieden die zijn afgestemd op jouw persoonlijke situatie en ze moet je vervolgens begeleiden tijdens de volledige looptijd van je lening. Je kiest dus best voor een verantwoordelijke kredietmaatschappij.

Cofidis: hulp bij de keuze van het gepaste krediet

Bij Cofidis vinden we de relatie met onze klanten heel belangrijk. We doen dan ook ons best om onze klanten via persoonlijke begeleiding een verantwoorde kredietpraktijk aan te bieden. Om onze klanten te helpen het krediet te vinden dat bij hun behoeften past, bestuderen we elke kredietaanvraag heel zorgvuldig, op een individuele en gepersonaliseerde manier. We analyseren onder andere de inkomsten en uitgaven van het huishouden, de werksituatie, de eventuele andere lopende kredieten, enz. Dankzij die gedetailleerde analyse kunnen we  beter inschatten wat de risico’s van een lening zijn voor beide partijen en op die manier terugbetalingsproblemen vermijden.

Cofidis zal over het algemeen en in het belang van de aanvrager weigeren een krediet toe te kennen wanneer na analyse van de aanvraag blijkt dat het evenwicht van het budget van de aanvrager zou verstoord worden met een lening. Daarom worden zeven op de tien aanvragen geweigerd, om huishoudens niet in een moeilijke financiële situatie te brengen.

Schrijf je in op de Cofidis-nieuwsbrief

Je vindt er:

  • Tips en ideeën die je dagelijkse leven gemakkelijker maken
  • Interessante artikels over de brede wereld van het krediet
  • Leuke wedstrijden waarmee je unieke prijzen kan winnen

Nieuwsbrief Cofidis

Een verantwoordelijke kredietverstrekker voor de volledige looptijd van het krediet

Cofidis België is meer dan zomaar een kredietverlener. We willen een betrouwbare partner zijn die een hechte vertrouwensrelatie opbouwt met zijn klanten. Onze deskundige adviseurs zijn beschikbaar voor een gesprek met onze klanten als ze dat wensen. Ze geven advies bij de keuze van het krediet en daarna ook tijdens de volledige looptijd ervan. In geval van moeilijkheden staan we klaar voor onze klanten en zoeken we samen naar een oplossing. Onze specialisten in krediet op afstand weten ook hoe ze een menselijke en echte relatie moeten opbouwen met onze klanten!

Cofidis staat voor duidelijke waarden en heeft een waarden- en verbintenissencharter opgesteld dat wordt toegepast door al onze medewerkers. In de relatie met de klanten wordt onder andere de nadruk gelegd op transparantie, flexibiliteit en welwillendheid. De offertes voor de leningen op afbetaling zijn duidelijk en bevatten geen verrassingen wat betreft de rentevoet, de maandelijkse aflossingen, de looptijd van het krediet, ... Als kredietmaatschappij bieden we onze klanten verschillende manieren aan om contact op te nemen alsook verschillende instrumenten om op een eenvoudige en autonome manier hun budget te beheren.

Bij Cofidis gaan we op een respectvolle manier om met onze klanten, zonder te oordelen.  Tijdens elke fase van het krediet gaan we samen in alle discretie op zoek naar de beste oplossing.

Samenvatting

Een verantwoordelijke kredietverstrekker zijn is iets waar we dagelijks aan werken. Cofidis doet dat door een kwaliteitsvolle relatie met de klant op te bouwen op het ogenblik dat het krediet wordt afgesloten. Deze relatie blijft duren tijdens de volledige looptijd van de lening, met een deskundige adviseur en een persoonlijke begeleiding wanneer de klant daar behoefte aan heeft.

Niejes en goede
plannen

Via onze nieuwsbrief blijf je op de hoogte van de nieuwigheden bij Cofidis, kan je deelnemen aan wedstrijden en ontvang je nuttige tips.

De meest gelezen
artikelen

  • Klantenzone

    Via je online klantenzone volg je waar en wanneer je wil je krediet op. Je vindt er alle informatie die je nodig hebt en voert er zelf de belangrijkse verrichtingen uit.

    Meer weten

  • Hoe verloopt mijn kredietaanvraag?

    Wanneer je een aanvraag indient, ontvang je onmiddellijk een principieel antwoord. Van zodra je alle bewijsstukken hebt ingediend, ontvang je een definitief antwoord. Ontdek het volledige verloop hier.

    Meer weten

  • PSD2 / klantauthenticatie

    PSD2 staat voor Payment Services Directive 2, de tweede versie van de Europese betaalrichtlijn die online betalen veiliger moet maken door middel van sterke klantauthenticatie.

    Meer weten

  • Rechten / plichten kredietnemer

    Als je een krediet afsluit, heb je als kredietnemer enkele rechten zoals het herroepingsrecht maar ook een aantal plichten. Een overzicht van beide vind je hier.

    Meer weten

  • Kredietfraude

    Wat is kredietfraude en hoe kan je je er tegen beschermen? En wat moet je doen als je fraude vaststelt of vermoedt?

    Meer weten

Welk krediet
kiezen?

Wens je een project te realiseren? Wil je jezelf een plezier doen?
Onverwachte uitgaven? Ontdek in 3 klikken onze kredieten aangepast aan je budget.

Vind mijn krediet

Enkele tips

Alles wat je altijd al wilde weten over krediet zonder het te vragen.