Ons vak: verantwoordelijke kredietverlener

Voor de verwezenlijking van bepaalde projecten zijn soms aanzienlijk wat financiële middelen nodig. Bij de aankoop van een wagen of verbouwingswerkzaamheden aan een huis kan het nuttig zijn een krediet aan te vragen. Een kredietverlenende instelling neemt de financiering van het project op zich en stelt voor de geleende som een terugbetalingsplan op over een bepaalde termijn in ruil voor de betaling van een rente op de lening.

Particulieren kunnen een beroep doen op verschillende soorten consumentenkredieten. Het kan gaan om een autolening of een renovatielening voor het financieren van duidelijk afgelijnde projecten. Een lening op afbetaling, een geldreserve of een revolving krediet kunnen een project mogelijk maken zonder dat het gebruik verantwoord moet worden. Een hergroepering van uw kredieten kan dan weer het beheer van uw budget vereenvoudigen.

Bij Cofidis België worden al deze soorten krediet voorgesteld en uitgelegd op de website. Zo kan iedereen dus de kenmerken van onze financieringsoplossingen ontdekken en zo de beste uitkiezen voor het financieren van projecten en behoeften. De deskundige adviseurs van Cofidis België staan per e-mail of telefonisch tot uw beschikking om u wegwijs te maken en u bij te staan bij het ondernemen van de nodige stappen, vanaf de online aanvraag van de lening tot de opvolging van het lopende contract.

Aangezien Cofidis een verantwoordelijke kredietverlener wil zijn, hebben wij een werkwijze uitgewerkt die verzekert dat onze klanten altijd een gezonde financiële situatie behouden.

Onze adviseurs:

  • bestuderen elke kredietaanvraag individueel en op maat.
    Ze moeten de inkomsten en uitgaven van het huishouden, ieders professionele situatie, de reeds lopende kredieten, ... kennen met het oog op een analyse van de risico's en het vermijden van eventuele moeilijkheden bij de terugbetaling,
  • durven nee te zeggen in het gezamenlijke belang van Cofidis en de aanvrager.
    Bij Cofidis worden 7 op de 10 aanvragen om deze reden geweigerd.
  • begeleiden, geven raad en luisteren...
    zolang het krediet loopt (de adviseurs zijn er om u te begeleiden en om samen met u oplossingen te zoeken).
  • leggen alles glashelder uit en stellen een duidelijk kredietcontract op dat de aanvrager van de lening niet voor verrassingen stelt op het vlak van rentevoeten, maandelijkse aflossingen, looptijd van het krediet, ...