De verantwoordelijke kredietverstrekker

Het is belangrijk om het juiste krediet te vinden. Maar ook de juiste kredietverstrekker vinden is belangrijk. Uw kredietmaatschappij moet u financieringsoplossingen aanbieden die zijn afgestemd op uw persoonlijke situatie en ze moet u vervolgens begeleiden tijdens de volledige looptijd van uw lening. U kiest dus best voor een verantwoordelijke kredietmaatschappij.

Cofidis: hulp bij de keuze van het gepaste krediet

De relatie die Cofidis met zijn klanten onderhoudt is heel belangrijk voor het bedrijf. De kredietmaatschappij doet dan ook haar best om haar klanten een verantwoorde kredietpraktijk aan te bieden en ze echt te begeleiden. Om de klanten te helpen het krediet te vinden dat bij hun behoeften past, bestudeert de kredietmaatschappij elke kredietaanvraag heel zorgvuldig, op een individuele en gepersonaliseerde manier. Ze analyseert onder andere de inkomsten en uitgaven van het huishouden, de werksituatie, de eventuele andere lopende kredieten, enz. Dankzij die gedetailleerde analyse kan Cofidis beter inschatten wat de risico’s van een lening zijn voor beide partijen en op die manier terugbetalingsproblemen vermijden.

Cofidis zal over het algemeen en in het belang van de aanvrager weigeren een krediet toe te kennen wanneer na analyse van de aanvraag blijkt dat het evenwicht van het budget van de aanvrager zou verstoord worden met een lening. Daarom worden 7 op de 10 aanvragen geweigerd, om huishoudens niet in een moeilijke financiële situatie te brengen.

Een verantwoordelijke kredietverstrekker voor de volledige looptijd van het krediet

Cofidis België is meer dan zomaar een kredietverlener. Cofidis wil een betrouwbare partner zijn die een hechte vertrouwensrelatie opbouwt met zijn klanten. Onze deskundige adviseurs zijn beschikbaar voor een gesprek met de klanten als die dat wensen. Ze geven advies bij de keuze van het krediet en daarna ook tijdens de volledige looptijd ervan. In geval van moeilijkheden staan ze klaar voor de klanten om hen te helpen een oplossing te vinden. Deze specialisten in krediet op afstand weten ook hoe ze een menselijke en echte relatie moeten opbouwen met hun klanten!

Cofidis staat voor duidelijke waarden en heeft een waarden- en verbintenissencharter opgesteld dat wordt toegepast door al zijn medewerkers. In de relatie met de klanten wordt onder andere de nadruk gelegd op transparantie, flexibiliteit en welwillendheid. De offertes voor de leningen op afbetaling zijn bijvoorbeeld duidelijk en bevatten geen verrassingen wat betreft de rentevoet, de maandelijkse aflossingen, de looptijd van het krediet, ... De kredietmaatschappij biedt haar klanten verschillende manieren aan om contact op te nemen en instrumenten om hen te helpen op een eenvoudige en autonome manier hun budget te beheren, zoals de Pocket Budget app voor iPhone.

De relatie wordt altijd aangegaan met respect voor de klanten, zonder te oordelen en in alle discretie om ze op een positieve manier te begeleiden tijdens elke fase van hun krediet.